Modificarile aduse masinii
Scris la 11 Martie 2013 » Despre Altele » 2 comentarii

Masina cand am cumparat-o era stock, un lup in blana de oaie. Fata de un Mazda 6 normal are cateva elemente subtile ce le diferentiaza : grila fata si bumperul cu caracter sportiv, capota motorul putin inaltata pentru a face loc intercoolerului de pe motor, farurile si stopurile cu interior negru, bara spate cu evacuare dubla si cu ornamente cromate integrate si spoilerul discret de pe portbagaj. Cei ce nu cunosc, ar fi spus ca este o mazda normala de 140 cai putere si cu un bodykit cu gust. Pentru mine nu era de ajuns, ii lipsea ceva , mai ales culoarea care nu o avantaja si parea ca orice alta masina din trafic.

Asa ca am inceput cu mici modificari exterioare astfel: - pleoape fata -capota motor si portbagaj imbracate in autocolant gri inchis mat+ o dunga rosu-aprins din fata pana in spate.

Masina s-a schimbat total. Acum vedeam tot felul de raceri cu bmw-uri sau alte masini „sportive“ majoritatea inmatriculate prin Bulgaria care ranjeau pe la semafoare si ambalau motoarele care mai de care mai galagioase. Nimeni nu stia ce are masina sub capota.

Un singur lucru nu imi placea : sunetul evacuarii care doar mieuna dupa 4000 de ture.

A urmat astfel inlocuirea tobelor finale cu unele de la BORLA. Am optat pentru sunet , si nu pentru zgomot, asa ca dintr-un mieunat rahitic evacuarea a inceput sa sune mai grav dar subtil, astfel incat sa nu trezeac vecinii cand pornesc masina.

Au urmat zile in care simteam nevoia sa imi afirm calutzii de sub capota . Am prezentat masina pe 4tuning si in scurt timp au inceput sa apara mesaje de la baieti din Constanta care doreau sa puna la incercare masina. Asa ca intr-o noapte ne-am intalnit si ne-am pus pe liniutze intr-un loc sigur unde nu ne deranja nimeni si era safe. Doar doi dintre ei s-au incumetat sa se dea. Un Audi a5 3.0 tdi stock si un VW Scirroco a carui evacuare si admisie sport iti zburlea parul. Cu Audi a mers cum a mers. Eram la egalitate (nu cunosteam masina, lansari ratate). Cu Scirroco ne-am dat din mers. Nu am avut nici o sansa. L-am intrebat pe propietar despre masina si mi-a confirmat ca are admisie si evacuare scimbate+un soft custom.

Dupa seara aceea am ramas dezamagit ca o masina de 210 cai putere din fabrica mi-a dat clasa. Mi-am spus ca masina mea stock nu este de ajuns, iar autocolantele si tobele finale nu o transforma intr-o bestie. In scurt timp a trebuit sa plec iar la munca in afara.

Patru luni cat am fost plecat am tot cautat pe net firme specializate Mazda si am studiat forumurile cu privire la problemele ce pot aparea in urma modificarilor.

In Europa nu am gasit un tuner cu experienta vasta pentru acest tip de motor asa ca am optat pentru produsele a catorva firme din America care realizeaza special pentru MAZDA 6 MPS componente aftermarket.

Astfel cu ceva timp si banuti investit am cumparat urmatoarele:

SURE MOTORSPORTS:

- Juggernaught- suport diferential partea din fata

-Sure Torq R6- suport motor spate

-Sure OilRig- epurator de ulei

- Sure Flow M6 , inlocuieste al doilea catalizator cu o teava de 3 inch

- Sure Aeros full3 ID300 Ignition Red- sistem admisie complet marit de 3 inch

-Sure TIG - garnitura pentru galeria de admisie termoizolatoare

-Sure Charge Tubes, Return - furtune siliconice pentru BOV si intercooler

-Sure Standoffs - distantiere roti 5 mm

- Sure Stickers

- Sure AGS Shigt Knob 600g-  Maciulie schimbator din otel inoxidabil de 600 g

CP-E PERFORMANCE 

- Cp-e TopMount Intercooler- intercooler marit cu grosimea de 3.25 inch si curgere a aerului optimizata

-Cp-e HKS BOV Kit- Kit-ul pentru montare BOV HKS cu flansa custom si recirculare ca si sitemul stock

- Cp-e xFlex Rear differential mount- Suport diferential partea din spate fabricat din otel masiv - mult mai rezistent fata de cel din fabrica ( practic indestructibil )

- Cp-e Stickers

COBB TUNING

- COBB AccessPort Mazdaspeed6 + AccessTuner Software - device cu softul aferent ce permite modifcarea custom a hartilor ECU, logare si diagnosticare ECU.

Apexi Turbo Tiimer 

Aeroforce Aerotech Gauge - display multifunctional ce arata in timp real parametrii motorului

Denso ITV22 - bujii cu o treapta mai reci

EBC YellowStuff brakes - placute si discuri sport - Marea Britanie

Toata distractia m-a costat in jur de 5000 USD fara mana de lucru pentru montarea anumitor componente ( majoritatea le-am montat singur).

Momentan masina are cu mult peste puterea de fabrica , estimativ 260 de cai-putere la roata.( in jur de 300 la motor).

Inca lucrez la soft-ul ECU pe care il fac singur. Acum are un target de 17 PSI ( 1.17 bar),un AFR de 11.7 ce scade treptat pana la 11.5 la 7000 RPM, iar avansul la scanteie modificat.

Urmeaza :

-upgrade pompa combustibil de inalta presiune de la Autotech

- alte jante

-modificari interior

 

 

Costuri: 6000 USD
Data evenimentului: 01 Februarie 2013
Kilometrajul mașinii: 115000 km


0

Comentarii 2

Comentează:
Bravo...mie imi ajung si cei 260 cp stock...desi e grea si sitemul awd nu e cel mai stralucit si maine mi-as cumpara-o daca as avea bani.
frumoasa si foarte rara.
Scris pe 16 Martie 2013, ora 21:23  Răspunde 00
Si eu am zis la inceput ca imi ajung cei 260 de caluti (intr-adevar ,sunt arhisuficienti) pana m-am dat cu un VW Scirroco "putin" modificat si mi-am luat-o in barba destul de tare.
Scris pe 17 Martie 2013, ora 11:30  Răspunde 00
Raportează abuz