WRANGLER YJ restaurare si modificare
Scris la 11 Decembrie 2014 » Despre Pictorial » 0 comentarii

continuam cu alta modificare in lista ...SPRINGUIREA ARCURILOR 

din ce stiu si ce m-am documentat exista doua variante de springuire , la cald si la rece . 

opinie personala si daca sunt completari,experiente sau alte sugestii va rog sa postati ,cu siguranta ajuta si pe altii ...

la cald : teoretic si practic asta e cea mai buna solutie . de fapt asta ar insemna "construirea" arcului la curbura dorita si daca procedeele sunt respectate si bine facute iese un arc "ca de fabrica" ... asta DACA ! ar presupune o incalzire a lamei pentru decalire/plastizare a metalui care permite curbarea ei la forma/arcul dorit . curbarea se poate face in presa , prin roluire sau efectiv batraneste din ciocan . dupa obtirea formei urmeaza tratamentul de calire ( "oteliere") a materialului si asta se face prin incalzire pana la o anumita temperatura urmat de o racire rapida ... asta asa in mare . aici vad eu cea mai mare problema si operatiunea in care nu prea am eu incredere : incalzirea trebuie sa fie foarte uniforma pe toata lungime si latimea lamei ! altfel vor exista zone unde arcul ori e prea calit ( sanse de rupere ) ,ori nu e calit si ramane plastic ( sanse de indoire) . 

la rece : e un procedeu mult mai simplu care nu implica nici un fel de tratament terminc , dar implicit nu are aceeasi durata de viata . lamele se curbeaza in presa sau in role ( din ciocan nu prea merge bine ) , se obtine forma/arcul dorit si cam asta e ... :) si aici e putin de studiu cat de mult se arcuiesc foile intre ele , adica aceeasi curbura , curbura crescatoare sau in descrestere ... mai multe oteorii , mai multe pareri etc 


eu am ales a doua procedura pt ca imi era mai la indemana ( am presa ) , nu am incedere in tratamentul termic executat si pe undeva eu nici nu voi abuza de arcuri in sensul ca nu folosesc masina in offroad extrem si teoretic ar trebui sa ma tina cam doi ani . deci m-am apucat de munca ...demontarea a mers greu , suruburi intepenite in bucse , filete ruginite etc dar in final am reusit sa demontez toate arcurile fara daune : toate susruburile sunt recuperabile , toate bridele de prindere au scapat etc . a urmat curatarea mecanica slefuire , perie de sarma etc. urmatoarea etapa a fost springuirea sau curbarea lor . am masurat cota initiala la lama principala si am indoit-o in presa din 4 in 4 cm apoi cu revenire intre , pratic din 2 in 2 cm . prima a fost mai greu pana am reusit sa fac un standard de numar de pompe si indoirea dorita . urmatoarele lame eu am ales varianta de indoire egala ca si arc , adica copiaza forma primei lame . in final curbura a crescut cu 6 cm mai mult , iar dupa ce se lasa cred ca vor ramane pe la 4 cm lift efectiv . mai departe a urmat pregatirea de vopsit : tratament chimic de decapare si fosfatare , grunduire . montajul a fost relativ simplu : am comandat toate plachetele de plastic de la capetele lamelor , distantierele de zinc ( previn coroziunea prin electroliza a lamelor) erau in stare buna si refolosibile , bolturile la fel , bridele si ele . dupa montare a urmat vopsirea cu o lovitura de ciocan rosie .

si daca tot am lucrat in zona am mai reconditionat si vopsit una alta :)



0

Comentarii

Comentează:
Raportează abuz