WRANGLER YJ restaurare si modificare
Scris la 11 Noiembrie 2014 » Despre Pictorial » 0 comentarii

si acum multa vorbarie fara poze :) am terminat motorul , l-am pus sus , asamblat tot tac pac si am plecat arad-constanta-tulcea-arad plus ceva invarteli aprox 2000km . 

RECAPITULARE :

1.motor 2.5 reconditionat si unele modificari 
2.fara reglaje de amestec 
3.roti 33x14.5x15 (creste rezistenta la inaintare)
4.diferentilale 4.11
5.lift aprox 8cm (creste suprafata frontala)
6.overfendere late ( creste suprafata frontala)

PRIMELE PORNIRI:

1.tachetii au tacut in 10 secunde ...ma asteptam ssa ticaie mai mult , dar e forte bine asa 
2.motorul spre surprinderea mea nu strangea deloc ! prima incalzire a durat cam 7 min . a ajuns apa la 95*C dupa care a scazut la 70*C (probabil a deschis termostatul ) , iar apoi oscila intre 90-95* costant . ma asteptam sa se incalzeascamai repede la prima pornire si sa urce peste 100*C. desi nu a fost cazul l-am lasat sa mearga cam 10 min .
3.a urmat rodajul in loc : reprize de mers in gol la 1500rpm cate 10 min apoi tot crescuta durata pana la 60 min . apoi 200rpm 30 min , 60 min si 2500rpm 30 min , 60 min . in total a mers 6 ore in gol . 
4.observatii : presiunea de ulei la 95*C 4 bar in relanti , 5 bar la 2500rpm. compresia 11 bar toti cilindrii . pot sa spun ca am fost foarte multumit ! 

RODAJUL LA DRUM SI OBSERVATIILE PE SOSEA :

1. primele sute de kkm le-am facut doar in tr4 , la inceput 2000rpm si apoi am crescut catre 2500rpm , viteza de deplasare 90km/h 
2. dupa 500km presiune de ulei era exact ca si la rodajul in loc 
3. consumul de benzina 12.5 /100km
4. am cuplu chiar mai mult decat inainte la aceeleasi turatii ! desi dupa modificarile ce le-am facut aici aveam cele mai mari temeri . pot sa folosesc tr5 !!! desi accelereaza foarte incet in tr5, pot sa mentin viteza si chiar sa urc pante usoare ... inainte de modificari indiferent cum am incercat in tr5 pierdeam viteza. nu puteam nici macar sa mentin viteza ... deci asta e un pas foarte mare inainte !
5. dupa 800km ajuns la destinatie , am mers si cu tr5 , consumul a scazut la 11.5 pe ultim portiune de drum cu viteza de deplasare 95-100km/h . presiunea de ulei idem , culoare galben ca mierea ! 
6. performante pana in acest moment nu am trecut de 3500rpm : cuplu e simtibil inbunatatit foarte mult ( dovada si tr5 la 2000rpm ) , iar puterea se simte de pe la 3000rpm ca este si asteapta :) 

INTOARCEREA , ultimii 1000km :

1. din lipsa AFR pe masina nu am fortat peste 5000rpm si acceleratie peste aprox 50%, dar este alta masina ! de la 3000rpm masina accelereaza constant pana in 5000rpm si inca peste ... inaninte undeva in jur la 4000-4500 incepea sa "se inmoaie" , iar dupa 5500 era inutil sa mai o tin in acceleratie in aceeasi treapta de viteza . acum CERE turatie ! si dupa mers si dupa sunet sunt destul de convins ca pana in 6000-6500 tot trage tare ... dar ramane de vazut 
2. consum la intoarcere medie 12l/100km , viteza 95-100km/h , multe portinui de drum le-am venit cu vant foarte puternic de fata si lateral 
3. presiune de ulei identica cu cea de la plecare ! indiferent cat de incins e motorul in relanti minima e 3.5 bar iar in mers 4-5 bar depinde de turatie . 

CONCLUZII GENERALE si ce urmeaza:

1. nu e prea mult de zis aici ... clar ca sunt foarte multumit si fericit de rezultat !
2. pe lista e o reparatie la galeria de evcuare care are o scapare pe sub masina si e enervant "saraitul" ala :)
3. AFR si invelirea galeriei de evacuare in banda termica
4. constructia altei galerii de admisie 
5. modificarea culbutorilor...rodajul la axa cu came si tacheti e facut acum deci pot sa fortez acrcurile putin :)
6. filtru de aer sport cu carcasa 
7. dupa ce temrin cu toata lista de mai sus ma apuc de reglaje de amestec 
8. reluarea testelor de performanta facute initial inainte de dezmembrarea motorului 



0

Comentarii

Comentează:
Raportează abuz