Foto cu ocazia demontarii clapetei de acceleratie & valvei de reglaj relanti pentru curatare/inspectie tehnica + instalarea unui tanc de colectare gaze de ulei sau "Oil Catch Tank".
Pentru inceput, coliere, coliere. Nimic dificil.
Valva de relanti demontata, fata-verso
Iata si clapeta de acceleratie. Dupa desprinderea cablului de acceleratie si desfacerea cu grija a suruburilor nedesfacute de ani si ani a fost data jos. Bininteles, garnitura de nerecuperat.
Clapeta jos, surpriza! Ulei in admisie. Clar, tankul de colectare gaze din chiulasa va prinde bine.
Clapeta arata cam asa, mehlem la greu:
Furtunasul gros va fi anulat. Prin el circulau gazele din chiulasa spre admisie iar odata cu instalarea oil catch tank-ului devine inutil. Cel mic e pentru linia de racire.
Am curatat cu un spray special pentru clapeta si debitmetru de aer cumparat de la Brick. Nimic scump. Un alcool foarte puternic.
Tankul de colectare pregatit. E DIY, nimic deosebit. Schema se gaseste la un simplu search pe Google. Mai greu de gasit un recipent potrivit si fitting-urile/filtrul de aer mic. Cu OCT, numai ajunge ulei in galeria de admisie, cifra octanica ramane acolo unde trebuie si esti sigur ca primesti 100% din arderea din cilindru.
Pe scurt acest tank colecteaza gazele de ulei din chiulasa astfel evitand redirijarea lor catre camera de ardere. Cu siguranta nimic sanatos (pentru motor) in a gasii ulei baltind in galeria de admisie deci e binevenit. Nu voi intra in detalii ingineresti prea multe, e un principiu simplu si sanatos pentru motor. Nu si pentru gaura de ozon din pacate :).
Valva de relanti si clapeta cu garnituri noi DIY. Material de garnitura pe baza de azbest, dedicate pentru sisteme de aer/apa, preducele, foarfeca, putin shmirghel fin pentru finish, lubricat suprafata de contact cu vaselina siliconica pentru contact perfect si asta e!
Am repozitionat si filtrul de aer. Batea un pic in radiator.La sfarsit dupa ce totul a fost luat la mana si curatat, pozitionat frumos, arata cam asa:
Test drive-ul: Super OK ;)
Un mic film cu inima Claudiei dupa overhaul pe admisie:
Drum bun baieti si sa va mearga masinutele!
Daca aveti grija de ele...
UPDATE (EXPLICATIILE IN POZE):
Comentarii 8
Daca astup orificiile de intrare(in furtunul gros si in corpul clapetei) iar gazele nearse +uleiul il directionez cu un furtun mai lung direct in jos,sub masina?Ce se poate intampla?
Metoda asta se folosea odata la Dacii prin anii 80-90!
nu crezi ca ar fi mult mai simplu?
Nu in cazul motorului de pe Barchetta si din alte considerente (mediu).
Cazul Barchetta (si nu numai): Presiunea din motor creeata de piesele in miscare daca nu e eliberata de vacuumul din admisie va gasii alte iesiri (de exemplu iese pe la joja si picura pe evacure, not good!).
Asa ca OUT din capacul de valve si IN in admisie, astfel vacuumul din admisie odata elibereaza presiunea din motor si cel mai important pune in miscare gazele ca sa treaca prin oil catch tank + filtru de aer secundar in loc sa ma bazez pe presiunea din motor ca aceste gaze sa circule.
Intentionez sa merg 4fun pe circuite auto (exemplu Nurburgring) cand sunt zile pentru public si un astfel de setup (furtun mai lung sub masina) nu e permis ca cica e pericol de ulei pe circuit si nu te lasa sa intri cu masina pe circuit.
Numai zic ca daca iesi afara cu masina si te gaseste ca dai in atmosfera gazele alea s-a putea sa se lase cu amenzi. Am incercat sa impac toate criiteriile.
Cu orifiu din corpul clapetei de acceleratie ce ai facut? cum l-ai infundat?