Oil catch tank/Valva relanti/clapeta acceleratie (UPDATE)
Scris la 25 Aprilie 2013 » Despre Intretinere » 8 comentarii

Foto cu ocazia demontarii clapetei de acceleratie & valvei de reglaj relanti pentru curatare/inspectie tehnica + instalarea unui tanc de colectare gaze de ulei sau "Oil Catch Tank".

Pentru inceput, coliere, coliere. Nimic dificil.

photo

Valva de relanti demontata, fata-verso

photophoto

Iata si clapeta de acceleratie. Dupa desprinderea cablului de acceleratie si desfacerea cu grija a suruburilor nedesfacute de ani si ani a fost data jos. Bininteles, garnitura de nerecuperat.

photo

Clapeta jos, surpriza! Ulei in admisie. Clar, tankul de colectare gaze din chiulasa va prinde bine. 

photo

Clapeta arata cam asa, mehlem la greu:

photo

Furtunasul gros va fi anulat. Prin el circulau gazele din chiulasa spre admisie iar odata cu instalarea oil catch tank-ului devine inutil. Cel mic e pentru linia de racire.

photo

Am curatat cu un spray special pentru clapeta si debitmetru de aer cumparat de la Brick. Nimic scump. Un alcool foarte puternic.

photo

Tankul de colectare pregatit. E DIY, nimic deosebit. Schema se gaseste la un simplu search pe Google. Mai greu de gasit un recipent potrivit si fitting-urile/filtrul de aer mic. Cu OCT, numai ajunge ulei in galeria de admisie, cifra octanica ramane acolo unde trebuie si esti sigur ca primesti 100% din arderea din cilindru.

photophotophotoPe scurt acest tank colecteaza gazele de ulei din chiulasa astfel evitand redirijarea lor catre camera de ardere. Cu siguranta nimic sanatos (pentru motor) in a gasii ulei baltind in galeria de admisie deci e binevenit. Nu voi intra in detalii ingineresti prea multe, e un principiu simplu si sanatos pentru motor. Nu si pentru gaura de ozon din pacate :).

photophoto

Valva de relanti si clapeta cu garnituri noi DIY. Material de garnitura pe baza de  azbest, dedicate pentru sisteme de aer/apa, preducele, foarfeca, putin shmirghel fin pentru finish, lubricat suprafata de contact cu vaselina siliconica pentru contact perfect si asta e!photo

Am repozitionat si filtrul de aer. Batea un pic in radiator.La sfarsit dupa ce totul a fost luat la mana si curatat, pozitionat frumos, arata cam asa:

photo

Test drive-ul: Super OK ;) 

Un mic film cu inima Claudiei dupa overhaul pe admisie:

Drum bun baieti si sa va mearga masinutele! 

Daca aveti grija de ele...

UPDATE (EXPLICATIILE IN POZE):

photophotophotophotophoto

 

Data evenimentului: 25 Aprilie 2013
Kilometrajul mașinii: 118000 km


0

Comentarii 8

Comentează:
Intrebare:
Daca astup orificiile de intrare(in furtunul gros si in corpul clapetei) iar gazele nearse +uleiul il directionez cu un furtun mai lung direct in jos,sub masina?Ce se poate intampla?
Metoda asta se folosea odata la Dacii prin anii 80-90!
nu crezi ca ar fi mult mai simplu?
Scris pe 21 Mai 2013, ora 20:18  Răspunde 00
E mai simplu DAR...
Nu in cazul motorului de pe Barchetta si din alte considerente (mediu).
Cazul Barchetta (si nu numai): Presiunea din motor creeata de piesele in miscare daca nu e eliberata de vacuumul din admisie va gasii alte iesiri (de exemplu iese pe la joja si picura pe evacure, not good!).
Asa ca OUT din capacul de valve si IN in admisie, astfel vacuumul din admisie odata elibereaza presiunea din motor si cel mai important pune in miscare gazele ca sa treaca prin oil catch tank + filtru de aer secundar in loc sa ma bazez pe presiunea din motor ca aceste gaze sa circule.
Intentionez sa merg 4fun pe circuite auto (exemplu Nurburgring) cand sunt zile pentru public si un astfel de setup (furtun mai lung sub masina) nu e permis ca cica e pericol de ulei pe circuit si nu te lasa sa intri cu masina pe circuit.
Numai zic ca daca iesi afara cu masina si te gaseste ca dai in atmosfera gazele alea s-a putea sa se lase cu amenzi. Am incercat sa impac toate criiteriile.
Scris pe 21 Mai 2013, ora 21:11  Răspunde 00
Salut
Cu orifiu din corpul clapetei de acceleratie ce ai facut? cum l-ai infundat?
Scris pe 20 Mai 2013, ora 19:21  Răspunde 10
In orificiul respectiv se infileta o valva uni-sens. In locul ei am astupat orificul cu un surub de filet si pas identic fixat pe pozitie mecanic plus putin Loctite Threadlocker Blue 242 pe filet ca sa stau fara griji ca se va desface de la vibratii etc.
Scris pe 21 Mai 2013, ora 00:18  Răspunde 00
Super lucrare. La mazda de 1.6 nu merge asa ceva?:)
Scris pe 25 Aprilie 2013, ora 23:07  Răspunde 10
Bineinteles :)
Scris pe 26 Aprilie 2013, ora 09:46  Răspunde 00
Scris pe 26 Aprilie 2013, ora 09:58  Răspunde 00
Eu mi-i l-am facut la vapor dintr-un rezervor initial facut pentru dezumidificarea instaltiilor de ulei. Putin modificat si gata. Ti-l arat pe asta sa iti faci o idee ;).
Scris pe 26 Aprilie 2013, ora 10:00  Răspunde 00
Raportează abuz