Montaj AC
Scris la 18 Iulie 2013 » Despre Tuning interior » 3 comentarii

Daca tot am avut o saptamana de asa-zis concediu, m-am apucat de "upgrade-ul" pe care il amanam dar tot trebuia facut, montarea aerului conditionat pe o masina care nu a avut nici macar cablajele din fabrica.

Ziua 1: separarea cablajelor AC-ului din instalatia electrica a masinii dezmembrate si recpitularea celor necesare, impreuna cu Piovra si inca o persoana interesata montarea ac-ului pe E34.

photo

Ziua 2: demontarea bordului si inlocuirea aerotermei, montajul pompei de apa auxiliara ( electrica ), montat plansa de bord la loc 

photophoto

 

Ziua 3: singur  :frantics:  montajul tubulaturii pentru picioare sofer+pasager si spate, aeroterma veche baga doar pe langa consola centrala, aceasta are 3 iesiri pe fiecare parte si au trebui "remodelate" plasticele de sub torpedou ca sa se potriveasca;

photophotoApoi am montat cele 4 relee necesare pt instalatia de ac ( electroventilator tr 1 si tr 2, pompa apa aux si compresor ac) si 3 sigurante care nu erau in panou, am tras firele in mufele de la clima si le-am pozat in compartimentul motor.

photophotoZiua 4 : am fost sa cumpar suruburi pt suportul de compresor si compresor ( cele vechi s-au deteriorat la demontare ), am gasit la Rocast pe dimensiunile potrivite si duritate 10.9, nu a treui sa astept 4 zile dupa cele pe original;
singur din nou, am montat radiatorul de ac cu electroventilatorul, compresorul, vaporizatorul si conductele, mufata instalatia, gata pt. testele de presiune si umplerea cu freon.

photoZiua 5: testele instalatiei la un service specializat pe instalatii de climatizare, etanseitate ok, am bagat freon dar din pacate compresorul nu pornea la apasarea butonului de la panoul de clima, daca se alimenta direct baga rece. Frustrare maxima, diverse pareri ale "specialistilor" de la service care nu aveau nici o legatura cu cazul de fata. Dupa vreo ora de batai de cap l-am sunat pe EMU, fiind singura persoana despre care auzisem ca a mai facut si face asa ceva, m-a intrebat ce fire am tras la ECU si mi-a spus din memorie ce fir nu am tras ( era vorba de comanda dintre panoul de clima si ECU pe care il omisesem). Am revenit la garaj, am tras si firul care lipsea si a functionat!

photo

 

 

 

 

 

 

Data evenimentului: 13 Iulie 2013
Kilometrajul mașinii: 173000 km


0

Comentarii 3

Comentează:
Intr-adevar este o lucrare migaloasa, trebuie rabdare,pasiune si pricepere.Am si eu o asemenea lucrare dar pe un BMW e36 care mai este in lucru deoarece fac si reconditionare de caroserie.Am de gand sa postez si eu aceasta lucrare.Nu cred ca se gaseste cineva sa plateasca la un atelier sa se faca aceste modificari!
Scris pe 08 Decembrie 2013, ora 17:24  Răspunde 10
Wow, te-a rupt operatiunea asta. Ma gandesc numai la firele electrice si furtunele cu Freon, tubulaturi. Mai pui si comenzile la ECU in ecuatie si e....************. Supertare! Acum ca ai facut, vinde serviciul asta si altora sa vezi comenzi pe tine!
Scris pe 01 August 2013, ora 10:34  Răspunde 00
Ar fi ultimul lucru pe care l-as mai face, o saptamana de munca; crezi ca ar fi cineva dispus sa plateasca suficient? Partea buna este ca acum daca ma gandesc la un schimb de motor mi se pare floare la ureche :))
Scris pe 05 August 2013, ora 21:11  Răspunde 00
Raportează abuz