Porsche 944 M44

Ultima modificare:
21 Iunie 2019

Am luat joi 17.03.2016 cel mai distrus 944 din cite am vazut, dar am rabdare si vreau sa-l fac vedeta colectiei.

Am inceput resuscitarea, instalatia electrica verificata si repusa in parametrii, curata si spalata interior.

In martie am schimbat toate uleiurile, filtrele, lichidele, 2 jante 16" si 4 cauciucuri 205/55/16, placute, bucse, stergatoare, presuri interioare, inlocuit schimbator viteze si fusta, reglat directie si faruri, verificat instalatia de gaz, etc. Am cumparat bara, spoiler, esapament original, macara geam stinga, scut motor si esapament, maruntisuri.

Din pacate o problema cu ambreiajul pe care credeam ca o rezolv prin aerisirea instalatiei s-a dovedit mult mai grava, carcasa ambreiajului este sparta, trebuie dat jos motorul si cu ocazia asta remediez scurgerile de ulei, posibil baia si semeringurile, apoi vopsesc cavitatea motorului pentru ca este alba.

Am sudat umeri in care se fixeaza carcasa ambreiajului, am spalat motorul, reconditionat ambreiajul, am cumparat rulment de presiune, reparam electromotorul si alternatorul, urmeaza semeringurile, garnitura de baie, spalat motorul la interior, masina este la vopsit.

A fost o problema cu baia, am gasit o lovitura care a creat o crapatura, trebuie sudata, continuam sa lucram, urmeaza distributia. Azi a fost vopsit si compartimentul motorului. Am nevoie de sonda de ulei, la demontare a fost lovita si s-a spart.

Am suit motorul, dupa ce am vopsit compartimentul, s-a inlocuit esapamentul, reparat electromotor si alternator, cred ca diseara o pornim.

20.05 masina merge,dar are un mieunat in zona distributiei, cred ca atinge o curea sau semeringurile nu au fost unse inainte de montare. Este clar o imbunatatire, are nerv, forta, suna bine, inainte pierdea ulei si cred ca nu avea filtru de ulei schimbat de mult, era greu, iar cel de aer era foarte imbicsit.

Urmeaza schimbarea axului volanului, are un mic joc in crucile cardanice, frine, directie, schimbat parbriz, vopsit, alte maruntisuri. Apoi vreau sa o inscriu la Retromobil si sa particip la citeva intilniri, cel mai important Raliul Sibiului in 18-20 august, dar si cursa de pe autodromul Titi Aur, la inceput de iulie.

30.06 masina este gata pentru competitii si inscriere, a fost vopsita, a ajuns la starea sa normala, mai sint citeva maruntisuri de rezolvat.

18.07 a fost omologata autovehicul istoric, urmeaza RAR si inmatricularea, dar pina atunci avem competitii la care vrem sa participam, Raliul TA, Raliul Kronstad, Raliul Giurgiu.

Din 05.09.16 a fost inmatriculata, PH 44 POR, dupa 2 saptamini de la depunerea documenteleor la ghiseu, pentru care am facut programare in 20.08 pentru 26.08. Sintem o masa de manevra si bataie de joc de catre autoritati, nici in comunism nu pateam asa.

14.03.2017, am dat jos instalatia GPL, iar in 16.03.2017 am obtinut ITP-ul, dupa revenire. Am facut o noua asigurare incepind cu 17.03.2017 pentru un an.

Intre timp am achizitionat o multime de piese noi: cuzineti biele si palier, segmenti, garnituri motor si chiulasa, set furtune motor, in primavara urmeaza o noua actiune de amploare, motor refacut, punte fata demontata, verificate si inlocuite piesele uzate. Sa fim pregatiti de parade si raliuri.

Din 27.03.2017 am demontat puntea fata, inlocuit amortizoare, rulmenti, semeringuri, placute, garnituri etriere, furtune frina, bielete directie, burdufe caseta, capete de bara, bucse si bielete antiruliu la bara stabilizatoare, axa volan, au fost curatate si vopsite toate piesele. Caseta de directie curatata, vopsita si gresata, urmeaza reglarea directiei. Piesele se gasesc destul de greu si multe sint foarte scumpe. Am cumparat citeva doar dupa model si an si a trebuit sa le returnez din cauza ca nu era ce trebuie. Pe 8.04 este gata fata, s-a schimbat complet mersul, urmeaza spatele. 14.04 gata si spatele, in total reparatia a fost peste 3.000 lei, doar piese si materiale, dar a meritat, 3 saptamini de munca dupa program, am refacut frinele si directia.

24.06.17 se monteaza cauciucurile noi, 205/55/16 fata si 215/55/16 spate si se face revizie la sistemul de racire, inlocuit furtune si coliere.

Cauciucurile noi si jantele pe 16" le scot la vinzare, am cumparat jante si cauciucuri noi de vara pe 15", vopsesc jantele si le montez in primavara. Am schimbat in toamna ecranul ceasului, am reparat vitezometrul, schimbat ulei (20W50 Ravenol) si filtru. Am luat o bara de 951 dar nu are suportul sa vad daca va merge montata, daca nu ramin pe clasic, am cumparat spoiler pentru proiectoare si proiectoare noi. In plus arcuri sport reglabile fata, tampoane amortizoare si suporti (jambe) amortizoare mai bune, pregatesc masina pentru noul an competitional si pentru cursele de la Titi Aur pe pista. Tot pentru asta am comandat tobe sport si o coloana noua din inox.

28.03.18 s-a modificat esapamentul cu unul din inox sport, am poornit cu teava de la iesirea din catalizatior, toba finala sport si tips, totul de la Pilot Power, rezultatul este foarte bun.

04.04.18 a primit jante si cauciucuri noi 205/55/15, urmeaza suspensia fata sport reglabila, jambe si tampoanele superioare amortizoare.

23.05.18 am terminat dupa 2 saptamini de munca inlocuirea amortizoarelor cu unele sport, schimbat bara fata cu cea de 951 care a fost intre timp vopsita, adaptat proiectoare, semnalizatoare, revopsite toate componentele.

28.09.18 am revizuit sistemul de ridicare/coborire al trapei, demontat, curatat, gresat, nu mai functiona din cauza ca mufa de cuplare a cablului iesise din capatul motorului, am inlocuit si garnitura cu una noua, acum nu intra complet trapa, probabil pina se preseaza pe lateral garnitura. Urmeaza inlocuirea geamurilor laterale si montarea tapiteriei de la usi. Au fost demontate minerele si broastele, spalate si gresate.

30.10.18 a sosit si electromotorul nou, invirte mai bine, are 1.4 kw, masina porneste mai repede, dar cred ca ma lasa acumulatorul. Tot acum a venit si setul nou pentru ambreiaj (pompa si cilindru), opritoarele si minerele de la usi, set garnituri pompa si cilindru ambreiaj.

17.11.2018 masina s-a vindut catre Paul la Piatra Neamt, sa se bucure de ea si sa o ingrijeasca.

Cele mai noi inregistrari din jurnalul de bord:
Scris la 31 Mai 2019 » Despre Curse & Competitii » 0 comentarii
Facind ordine in poze si rememorind evenimentele din 2018, am descoperit ca aceast eveniment nu are jurnal in istoria masinii, asa ca iata citeva poze si cuvinte... vezi tot »
Moldova Classic Rally 2018 in judetul SuceavaMoldova Classic Rally 2018 in judetul Suceava
Scris la 16 Noiembrie 2018 » Despre Intalniri » 0 comentarii
Pe o vreme extrem de frumoasa s-a intimplat aceasta parada la care au venit colegii di judet dar si din Bucuresti, masini multe, lume nu cum ne doream pentru asa... vezi tot »
Retroparada Toamnei Ploiesti 2018Retroparada Toamnei Ploiesti 2018
Scris la 29 Septembrie 2018 » Despre Curse & Competitii » 0 comentarii
Sintem la a doua participare, am fost si in 2015 cu Porsche 924, bine organizat, cu capcane, ne-au incurcat prin Chiajna, Ciorogirla, Ogrezeni, Podisor, Bucsani,... vezi tot »
Raliul Giurgiu, editia XXRaliul Giurgiu, editia XX
Scris la 23 Septembrie 2018 » Despre Expozitii » 0 comentarii
Plecam dimineata pe la 7.30 pentru ca avem 150 km si evenimentul incepe la 9.30, la 9 sintem in Slobozia, dar din nefericire un dobitoc cu un golf 4 ne loveste in... vezi tot »
Calarasi 2018 - Retromobil vine in orasul tauCalarasi 2018 - Retromobil vine in orasul tau
Scris la 17 Septembrie 2018 » Despre Intalniri » 0 comentarii
14-16.09.2018 Retromobil vine in orasul tau - Sebes, editia a II-a, peste 50 masini, multa lume dar nu ca anul trecut, bine organizat, gazdele foarte primitoare si... vezi tot »
Sebes 2018-Retromobil vine in orasul tauSebes 2018-Retromobil vine in orasul tau

Comentarii 4

Comentează:
Masina nu este istorica inca, nu este in stare tehnica corespunzatoare, nu platesc anul acesta pentru ca a platit-o fostul proprietar, pretul a fost mai mare decit merita, are multe defecte, lipsuri, improvizatii, pe care le descopar pe parcurs. Ultimul este carcasa de ambreiaj sparta, trebuie dat jos motorul urgent si pentru a vopsi cavitatea.
Scris pe 02 Aprilie 2016, ora 16:51  Răspunde 00
Wow....mult succes cu reconditionarea. Este masina istorica sau platesti impozit? Cat ai dat pe ea?
Scris pe 01 Aprilie 2016, ora 10:46  Răspunde 00
Multumesc, cea mica a plecat azi la bucuresti, am ramas cu dihania verde, o sa am de lucru vara asta.
Ai ceva piese disponibile?
Scris pe 20 Martie 2016, ora 18:05  Răspunde 00
Bafta !
Scris pe 20 Martie 2016, ora 08:20  Răspunde 00

Utilizatori abonati la masina 2

Raportează abuz

Fisa tehnica

Marca:
Porsche
Model:
944
Motorizare:
M44
Capacitate cilindrica:
2479 cmc
Combustibil:
Benzina
Putere motor:
163 cp
Viteza maxima:
260 Km/h
Anul fabricatiei:
1983
Anul cumpararii:
2016
Culoare:
Verde metalizat
Km parcursi:
300000 Km
Numar inmatriculare:
PH 44 POR

Alte Porsche 944