Nu imi place sa fiu subiectiv , chiar daca in acest jurnal am sa vorbesc despre masina mea , Ford Fiesta ST .
Incepand cu luna Februarie 2008 cand am achizitionat masina din curtea celor de la Mercedes ( Axis ) , la vremea aia ST-ul avea 998 km si era parcata de 2 ani .
La prima vedere , ST-ul parea intact , fara zgarieturi , lovituri , interiorul impecabil , totul mirosea a nou ....din nefericire nu avea sa fie si real .
A fost o dragoste la prima vedere , cu toate ca dupa ce am semnat actele si am obtinut o garantie de 6 luni , ST-ul fiind luat in custodie de Axis Grup - un reprezentat Mercedes ...am iesit fericit pe poarta lor in Centura Bucurestiului .
Nu am rulat 1 km si deja se aprinsesera toate becurile in bord , un fel de pom de craciun , iar motorul mergea in 3 pistoane .
Am sunat imediat la cei de une o cumparasem , sa le spun patania ...iar ei mi-au spus ca odata ce am iesit pe poarta , nu mai este problema lor .
Ajungand acasa , m-am apucat sa identific problemele , si am gasit urmatoarele :
- bujiile erau inlocuite cu cele de pe Ford Mondeo , mai lungi cu cativa mm , ancrasate , pe care le-am scos foarte greu
- catalizatorul era distrus
- toba finala distrusa , am scuturat-o si a curs numai rugina
- pneurile Pirelli P Zero Nerro , aveau pliurile rupte pe interior , din cauza ca masina a stat in acelasi loc destul de mult timp
....totul la 1020 km :)
Avand documentele si cartile originale , m-am dus rapid la BDT Crangasi sa vad ce pot schimba pe garantie , Ford se bate cu pumnul in piept ca acorda 4 ani garantie ...
Acolo , inginerul de service , mi-a spus ca masina mea NU face obiectul garantiei pentru ca din 2006 cand a fost scoasa pe poarta fabricii si pana in 2008 cand am ajuns la ei , masina trebuia sa aiba minim o revizie !!!
Stau si ma gandesc , ce revizie poti face la 1000 km ??? In fine , ideea este ca nu aveam nici o garantie !
Asa ca am optat pentru urmatoarele :
- bujii NGK Iridium - 160 ron toate 4
- 4 pneuri Pirelli PZero Nerro - 2400 ron
- catalizator aftermarket - 200 ron
- toba finala Remus Austria - 300 euro
Pot spune cu mana pe inima ca din punct de vedere tehnic , aceasta masina nu m-a costat nici un ban pana in prezent !!
La 10000 km , fac schimbul de ulei si filtre .
Placutele de frana le-am schimbat o singura data .
In rest , nu am schimbat nimic ....!
Revin cu informatii actualizate pana in 2017 ...
La 100.000 km am schimbat discurile de frana si placutele ..fata / spate
Am schimbat ambreiajul la 105.000 km in 2016 ...in Austria , a crapat tija care sustine rulmentul de presiune si prin care trece lichidul de frana ...austriecii nu au vrut sa schimbe doar teava ..asa ca m-am ales cu ambreiaj nou ...
La 110.000 km am schimbat kit accesorii , mentionez ca era cel original din 2006 , conductele de frana cu unele racing , lichidul de frana , suportii motor si cutie , amortizoarele fata si spate , anvelope noi Uniroyal RainSport 205.40.17
....ne mai auzim :)
Comentarii