Scut temperatura filtru de aer & Cold air scoop
Scris la 31 Mai 2013 » Despre Tuning motor » 2 comentarii

Nu este un job wow dar are beneficiile lui. Barchetta vine cu un radiator imens din dotare (ganditi-va la un radiator normal, ey asta e dublu). Motiv pentru care dispersia de caldura spre motor nu e de ignorat. Daca la asta mai adaugam si temperatura gazelor de evacuare...Exista scut pe evacuare dar tot aduce si el contributia la temperatura de sub capota.photo

Deci filtrul de aer mai mereu il gaseam de la caldutz spre fierbinte. Not good. Ceva trebuia facut ca filtrul sa primeasca protectie impotriva caldurii si o sursa de aer rece. 

photo

Materiale:

-tabla de aluminiu de 0,4mm cumparata de la Brick cu 45ron foaia de 1,5mx1m (am incercat otel dar se gaureste/taie/modeleleaza/etc mult mai dificil decat aluminiul).Se taie ushor cu orice foarfeca mai zdravana.

photoInitial am facut sabloane din carton cu tot setup-ul, am pus sabloanele pe foaia de tabla, trasat cu carioca permanenta, taiat.

photoAm stabilit prinderile pentru ca era de evitat prinderea de filtru sau motor (transmit vibratii). photoTotul vopsit cu un spray negru mat cu o vopsea mai rezistenta si apoi montat totul incet sa nu zgarii vopseaua proaspata. Cu ocazia asta am spalat si filtrul si asta e! Sunt curios sa vedem azi ce si cum. Ma intereseaza mai ales temperatura filtrului, acolo se va vedea daca functioneaza. Dupa cum se observa si in poza de jos am incercat sa fac totul cat mai freeflow, fara coturi, curbe, etc. Aer rece direct spre filtru.. Bineinteles, de acum presupune putina grija la spalatorie sau sa pun mereu ceva sa obtureze intrarea inainte de a o spala.

UPDATE: Functioneaza!!! Dupa aproape o ora de mers prin oras mai energic, opriri, semafor, etc, filtrul e rece cand ajung acasa. Ramane doar sa mai imbunatatesc protectia termica la tot setupul. Intotdeauna e loc de mai bine, nu? :)

photo

Numai bine si drum bun! ;)

Costuri: 45 Lei
Data evenimentului: 30 Mai 2013
Kilometrajul mașinii: 119000 km


0

Comentarii 2

Comentează:
Salut
Arata bine cam tot ce-i acolo!Cred ca e o diferenta care se simte destul de mult la drum intre un motor original si al tau!
Felicitari pentru consecventa
Scris pe 01 Iunie 2013, ora 20:34  Răspunde 11
Am condus doar o singura data alta Barchetta, de curand. Ce pot spune e ca desi constructiv sunt identice depinde cum au imbatranit, clar. Eram in alta masina :), nu suna la fel, cutia mai rigida (presupun ca avea uleiul mai vechi in ea sau nepotrivit, la cutia de Barchetta recomand un Castrol tdq cv de automata, schimba mai fin si intra mai ushor in 1a) nu tragea la fel
A mea are variatorul mereu blocat pe deschis pentru putere in joase). Nu i-am facut eu modificarea asta, inmo nesanatoasa. In timp de la asta axa cu came dezvolta uzura prematura.
Urmeaza sa schimb toate esentialele din motor dupa inca un voiaj. Momentant pusculitza s-a golit .
Scris pe 02 Iunie 2013, ora 11:52  Răspunde 01
Raportează abuz