Daewoo Tico
Daewoo Tico din anul 2000, recent achizitionat. Masinuta are ceva probleme, rugina inpartea de jos a portierelor si pe praguri, casetofonul a fost scos cu ranga de niste hoti cam grabiti, crapand bordul, motorul este foarte zgomotos, la inceput scotea foarte mult fum alb pe esapament, dar acum s-a rezolvat cu niste aditivi pentru ulei si benzina.
Masinuta am de gand sa o las stock, asa cum este ea, dar sa o reconditionez, sa o fac sa arate ca noua.
Cele mai noi inregistrari din jurnalul de bord:
Mai nou am aflat ca am pe masina ramasitele unei instalatii GPL care se pare ca a fost montata mai demult, iar apoi s-a renuntat la ea...
Am gasit computerul,...
vezi tot »
- Masina a fost inscrisa la impozit, nu am inmatriculat-o inca deoarece este infinit mai ieftin RCA pe numele fostului proprietar (de 10 ori mai ieftin! ) si cred ca...
vezi tot »
Comentarii 5
Pai la cat de vechi e motorul nu cred ca ar suporta prea mare tuning...din ce am inteles segmentii sunt dusi, motiv pentru care imi mananca 1,5l de ulei la un plin si scoate mai mult fum alb decat un gratar cand demareaza sau atinge peste 1500 turatii.
Pe interior nu m-am putut abtine sa nu ii pun cateva gadget-uri (GPS montat permanent in bord, termometru apa, ceas digital), si probabil ca va urma un TV.
Intr-adevar e foarte mult de munca la ea. Caroseria e complet mancata de rugina, cand am fost cu ea la service mi-au zis ca le e frica sa o urce pe elevator cu 4 puncte de sprijin, sa nu se rupa in 2 :)), au ridicat-o pe un elevator-platforma. Au zis ca e sasiul terminat de rugina nu se pune problema de peticit, dar planuiesc sa cumpar niste tabla zincata si sa dublez peste portiunile afectate (ce se poate suda, ce nu se poate cu nituri), apoi vopsit si kituit peste, poate asa ma mai folosesc de ea macar 5 ani...
Trebuie facuta o "lista" a prioritatilor. Mai intai, mereu, va trebui sa fie siguranta ta si starea cat mai buna a masinii. Daca masina ta se afla intr-o stare buna, numai atunci te poti gandi si la alte detalii.
Nu stiu de ce foarte multi oameni procedeaza astfel. Am mai intalnit la munte un baiat cu un Golf 2, care isi montase de curand niste folii si niste jante late cu buza si masina lui nu voia sa porneasca pt. ca avea o baterie fooarte veche care si-a dat duhul in cele din urma. Si la fel, plina de rugina si alte probleme... Dar deh...cine avea jante late si folii negre de nu vezi nimic prin ele?...
Nu e usor sa faci tuning si nici sa intretii o masina. Si daca ai un buget micut, categoric nu vei reusi sa le faci pe amandoua deodata si sa le faci si bine.
Deci sfatul meu prietenesc e sa renunti la ideea cu montatul de TV in masina si sa-ti repari segmentii si cat se mai poate sa-i faci si tinighigeria. Succes! O zi buna!
Prima investitie care le-am facut de cand am masina au fost sa inlocuiesc tot traseul de evacuare de la catalizator in jos, pentru ca cel vechi era complet ruginit, cu gauri in el, intr-o zi mi-a si cazut toba finala cu tot cu jumatate de metru de teava :)) . M-a costat 300 RON reparatia, 150 teava noua cu toba intermediara si finala si 150 manopera in service.
Dupa aia i-am rezolvat la motor cu bujia care nu dadea aprindere.
Apoi i-am inlocuit oglinda din stanga, pentru ca cineva a rupt-o intr-o noapte (a fost 50 RON, de la un atelier de dezmembrari).
Saptamana trecuta i-am cumparat roata de rezerva cu 100 RON (janta tabla, cauciuc nou de iarna) ca nu avea deloc, si am "carpit" o anvelopa cu 50 RON montandu-i o camera, pentru ca e foarte veche si pierde aer, si nimeni nu putea sa o vulcanizeze. Trebuie sa-i pun o anvelopa calumea cat mai repede, dar din pacate nu se mai prea gasesc R 12, si una noua este 150 lei...
Multumesc mult pentru sfaturi, oricum nu aveam de gand sa ma apuc sa ii pun folii, jante si tobe si filtre sport pana nu rezolv cu segmentii si rugina. Cum fac rost de 300 - 500 lei o sa ma apuc ca carpesc caroseria, ca e intr-o stare deplorabila.
O zi buna si toate cele bune!