Dacia 1310 " O DACIE SIMPLA "
in jurnalul de bord.
Cumparata in 2008,a fost bine intretinuta si usor de "continuat" in a aduce unele imbunatatiri.Daciutele mai vechi ( dar nu rable ) sunt ideale pentru ati demonstra veleitatile de restaurator,iar cand rezultatul este "wooaw" chiar ca a meritat efortul.Am mers pe "modificari" ce nu sunt "vizibile flagrant",pentru a nu o scoate din tiparele Dacia,ca daca voiam un alt design,sau nu stiu ce chestii extravagante,alegeam alt "fier".S-a luat totul cap- coada,ultimul lucru ce mi-l doresc,anul acesta ( sper ),un pic de tinichigerie,dupa care vopsitorie totala,mai departe las pozele sa spuna povestea....
Am inceput prin a inlocui rotile ( avea si jante inguste ),cu unele super balon 165/70 R 13,pe care le-am trecut si in Carte,am scos din instalatia electrica,tot ceea ce a fost "adaugat" in decursul timpului,iar acum nu mai era functional,s-a rematisat totul,s-au cositorit terminalele unde era cazul,ptr a nu aparea "rezistente de contact" si s-a montat alarma ptr ca urma sa fac "imbunatatiri" ce ar fi tentat pe cei certati cu legea.
Am continuat cu interiorul,retapitare completa,scaune reparate integral,instalarea "muzicii",am confectionat o incinta ptr spate,ca nu ma indurasem sa decupez tabla din spatele banchetei,ptr fixarea boxelor spate.
am schimbat"scoica",ca era crapata si sincer,nu-mi placea nici ca forma si am trecut pe CN1
Am instalat si un DVD + TV,pe care le aveam din "achizitii"anterioare,ca la data montarii pe Dacie,aveau impreuna valoarea,masinii:):)
..s-a continuat cu exteriorul,motor curatat,reconditionat accesorii,montat aprindere electronica,carb dublu corp,pregatit radiator ptr trecere pe ELV
S-au schimbat tot ceea ce inseamna "bec",trcandu-se pe SMD-uri si farurile pe "bi-xenon"
In 2009 am reintrat la interior si am verificat starea pardoselii,deoarece am schimbat "vinilinul" cu mocheta
Fiind cu ea desfacuta,am montat si " geamurile electrice", pe care le achizitionasem cu ceva timp, am schimbat si ceasurile de bord pe care un forum-ist ( bun prieten ),mi-a confectionat cadranele si instalat led-urile,ptr a fi "luminate din spate",dupa care am continuat pe aceeiasi linie si ptr ca-mi place mult "verdele martian" am instalat si led-uri ptr lumina de ambient,la pedelier si sub bord..
Pentru ca in 2009 trebuia sa-i fac ITP-ul,am purces la a schimba toata suspensia,bucsaraie,pivotaraie,racorduri frana,pompa centrala ( originala,dublu circuit ),ptr ca avea cu simplu circuit si auzisem ca "nu trece",daca nu are pompa cu care vine din fabrica,am inlocuit toata tubulatura de esapament,inclusiv tobele
S-au facut multe..... cu cheltuiala, timp ,cu pasiune si mai ales daruire ptr tot ceea ce inseamna detaliu si lucru bine facut ( nu este lipsa de modestie ),dar chiar imi place "surubareala" si cum am mai spus-o,Dacia este masina care-ti da aceasta sansa sa te "descarci creativ"
Pentru viitor,am pregatit instalatia pentru oglinzi degivrante,vreau sa fac motorul ( am blocul fisurat si pierd antigel ),profitand de defectul pe care-l are,cutia de viteze de "injectata",care v-a fi urcata pe masina,odata cu noul motor,putina "tinichigereala" ca vreau sa o vopsesc integral,cu schimbare de "nuanta",ca asta mi se pare ca-i doar "spritchit":)
va urma....
Comentarii 16
Carburatorul ce tip este?
Multumesc,
O zi buna!