Dacia 1300 berlina S
in jurnalul de bord.
Prima mea masina de suflet, in care am crescut de la o varsta pana la aceea la care am putut s-o si conduc. Cu ea am facut multe drumuri, cu ea am intemeiat o familie, cu ea am rezolvat multe probleme si pe ea am facut multe teste la ideile mele ingineresti.
A suferit o groaza de modificari, aspectul original clasic ramanand neschimbat in cea mai mare parte, pe cat a fost posibil. A trecut prin doua restaurari: una in 1991 si alta in 2006 cand a fost dezmembrata complet, ramanand doar elementele sudate intre ele. In rest, totula fost desfacut, reparat (unde a fost cazul), uns, montat la loc, eventual imbunatatit.
Ca imbunatatiri notabile:
- instalatie Bi-Xenon HID (6000K)
- instalatie audio Magnavox, cu difuzoare de bass Denon plasate sub luneta
- ceasuri de bord custom made (peste 30h lucru in Photoshop), cu iluminare fundal, tot bordul trecut pe LED Superflux
- modificari la motor (chiulasa, carburator, capsula vacuum)
- sistem aprindere electronic, cu senzor in delco
- proiectoare ceata Bosch
- plafoniera modificata pe LED Superflux
- iluminare neon in portbagaj
- shaved back doors and trunk lid
- sistem de alarma cu inchidere centralizata montata pe mecanica veche a usilor
- deschidere electrica portbagaj din telecomanda
- jante Aro10 (doar de test)
- custom metalic paint
- esapament complet crom (custom)
- multe altele
Ma bucur ca acum se afla tot pe mana unui pasionat Dacia. Sper ca si el sa se bucure de aceasta masina cel putin la fel de mult timp cat m-am bucurat si eu.
Initial, am vrut s-o iau cu mine in Houston, dar aici esti topit vara fara A/C. Ar fi fost o piesa de istorie europeana ca o picatura de apa pe un pamant arid. Ar fi facut diferenta pe strada in mod cert.
Deocamdata, inca se plimba pe drumurile banatene pe care le-am colindat si eu cu ea. Ingrijita cum trebuie, aceasta masina nu m-a lasat niciodata in drum. Am avut curajul sa merg cu ea oriunde in tara, desi era mai batrana ca mine cu ceva ani...
Comentarii 3
In rest, totul e facut de mana mea... ma rog, de mainile mele.
Am vrut sa pastrez look-ul acela sportiv al vechilor ceasuri, gen O-O-O, dar sa integrez tehnologie noua pe cat m-a lasat buzunarul si spatiul din carcasa ceasurilor. Ar mai fi urmat un "stage2" cu ace indicatoare retro-iluminate, dar nu am mai apucat. Oricum, sunt complet originale si custom-made.