Dacia 1310 TX

Ultima modificare:
19 August 2013
Jurnal de bord
Nu sunt inregistrari
in jurnalul de bord.

Prima dragoste nu se uita niciodata! 

Asa este, nu? Pentru mine, da!

Primii mei metri parcursi cu o masina au fost facuti in aceasta Dacie! 

Atunci nu aveam carnet si "metrii" respectivi au fost facuti pe un drum forestier neumblat alaturi de tatal meu.

Parintii meu atunci aveau, fiecare, masina lor, insa aceasta masina, inca de cand a mostenit-o mama de la un unchi, de la inceput am hotarat sa fie a mea personala si s-o conduc atunci cand voi lua carnetul. 

Inca de cand a fost adusa in curte prima data, imediat m-am atasat de ea neobisnuit de mult. 

Era o Dacie veche in 4 trepte, destul de ruginita, cu dificultati la pornire, insa pt. mine aceste lucruri nu contau prea mult. Era a mea si de-atunci eram absolut nerabdator sa-mi iau permisul (desi mai aveam destui ANI pana atunci...). 

Cu trecerea anilor, eu neavand permis, ii imploram pe ai mei sa-si lase masinile lor acasa si sa mergem cu ea oriunde puteam sa merg si eu cu ei(la munte, la mare, pe la rude, vizite, etc). De multe ori strambau din nas(mai ales mama care avea masina noua) insa nu aveau incotro :))

Daca nu puteam s-o conduc, ii faceam toate "poftele": o spalam, o ingrijeam, ii rugam pe ai mei sa-i faca tinichigeria (era ffff. mult de munca la ea, mai ales pe dedesubt era destul de bine ruginita). 

Era o Dacie 1310 TX din 1985. Avea 4 trepte, ~86.000 km la bord. Am avut destule probleme cu ea, mai ales la capitolul "pornire". Ba se strica pompa de benzina, ba filtru de benzina se infunda. Si astfel, dese ori cand doreai sa pleci cu masina undeva....nu pornea. Tin minte ca am ramas cu ea in pana undeva la 500 m. de casa. De tractat puteam s-o tractam insa ne tot incurajam ca poate-poate o pleca. 

Evident, nu a plecat....:)))) Si ne-am apucat s-o impingem(poate pleaca...). Am impins-o, ea nimic, in cele din urma, vazand ca mai e putin pana pe strada noastra, am zis sa o impingem pana la noi in curte(very fuckin' bad decision :))))) ) Nu pot uita niciodata, eram la stop, mama era la volan, iar eu cu tata eram "tractiunea spate" :))))))

Am cam incurcat putin(cam mult) traficu'....insa asta e...am ajuns acasa plini de nervi, mama a jurat ca nu se mai atinge de ea, tata, nervos fiind, a bagat-o undeva in spatele curtii cu prelata pe ea (parca era pedepsita). Si acolo a stat ceva vreme....

Totul pana cand am luat eu din prima examenul de capacitate cu o nota ok, ai mei erau multumiti si.....drept recompensa, ce credeti ca am vrut eu?? :))))))

Evident, parintii neavand incotro(din nou) s-au apucat sa-i repare nebunului masina :))). Odata reparata, masina a inceput din nou sa functioneze bine. Totul pana la ITP, cand tin minte perfect, ne-am chinuit vreo saptamana sa o facem sa treaca ITP-ul. Bine ca l-a trecut in cele din urma...

In afara de problemele ei obisnuite, trebuie sa mentionez ca avea un motor....aur! Nu prea scotea fum decat la vreo pornire dupa cateva luni de pauza(pt. varsta si pt. "conditia" ei...era mare lucru) iar la stop, la relanti, nici nu o auzeai (si nici n-o simteai). Motorul mergea foarte frumos si se comporta foarte bine. Vitezele, intrau si ele fara niciun fel de probleme(spre deosebire de alte Dacii mult mai "noi" de prin anii 90). 

Tineam foarte mult la ea. Cand trebuia sa invat la geografie pt. examenul de capacitate, ma sculam de dimineata, ma duceam la masina si in ea invatam. 

Eeeee....vremuri frumoase. 

In 2008 lucrurile s-au schimbat. Aparusera BMW-urile si in familie, odata cu aparitia BMW-urilor, familia noastra avea nici mai mult, nici mai putin de 5 MASINI ! 

Era o mare problema, pe langa faptul ca garajul era full si in curte daca mai puneam 2 masini cam ocupam locurile vecinilor, mai contau si impozitele + asigurarile RCA si CASCO, care, toate la un loc, erau destul de "incomode". Am hotarat sa scapam de 3 masini si din pacate, Dacia mea visinie era pusa pe "lista neagra". 

In cele din urma....am dat-o cu 400 de euro. De-atunci nu mai stiu nimic de ea......

La inceput mi-a fost mai greu, insa, m-am obijnuit si cumva, afectiunea si pasiunea pt. Dacia aceea au fost "transferate" catre acest BMW E36 pe care il conduc cu multa placere si astazi. 

Cam asta e "povestea" acestei masini... Daca o mai aveam si astazi, pt. mine nu conta absolut DELOC faptul ca e o masina f. veche, "nedotata", modesta. Am mai condus si alte Dacii 1310 si mi-au placut. Fiecare masina are farmecul ei! Asta daca stii sa-i cauti fiecarei masini cate un lucru pozitiv. Toate masinile au plusuri si minusuri, categoric.  

Ma scuzati daca am deranjat pe cineva cu faptul ca am scris atat, nimeni nu e obligat sa citeasca, insa am dorit sa-i aduc si ei un mic "omagiu" pt. faptul ca a fost si va ramane....prima "iubire". Repet, pt. mine nu conteaza aspectele ei negative, nu conteaza faptul ca pt. unii astfel de masini reprezinta o "rusine", pt. mine conteaza ca a fost masina romanilor, si astazi foarte multi romani o pastreaza, merg cu ea(fara sa fie neaparat niste oameni saraci), multi tineri(nu neaparat saraci sau altcumva) vad ca doresc sa reconditioneze cat mai multe Dacii vechi...deci acestea sunt dovezi clare ca astfel de masini inca traiesc si vor mai trai multa vreme de acum in colo(pastrandu-si "clientii" prin farmecul lor...da, Dacia are farmecul ei!)

Pozele acestea sunt facute de mine acum vreo 5 ani. Sunt singurele mele poze cu ea...

Va multumesc pt. intelegere si sa aveti o zi buna! 

Comentarii 4

Comentează:
Nice ce sa zic sunt alte vremuri akum.....ai un like de la mine
Scris pe 18 Decembrie 2014, ora 16:51  Răspunde 10
Multumesc! Si acum imi pare rau ca am dat-o! Aveam planuri mari cu ea...dar asta e viata. Acum am acest BMW, cu care, de asemenea, am planuri mari. :) Numai bine, sanatate!
Scris pe 18 Decembrie 2014, ora 16:59  Răspunde 00
Uite un om care stie sa-si aprecieze masina la adevarata ei valoare! Bravo!
Scris pe 12 Mai 2014, ora 23:35  Răspunde 20
Multumesc frumos! Sincer iti zic ca si acum am un mic regret ca am dat-o...Asta este! Nu se va mai intampla! :)
Scris pe 13 Mai 2014, ora 00:06  Răspunde 20

Utilizatori abonati la masina 13

Raportează abuz

Fisa tehnica

Marca:
Dacia
Model:
1310
Motorizare:
TX
Capacitate cilindrica:
1289 cmc
Combustibil:
Benzina
Putere motor:
54 cp
Viteza maxima:
140 Km/h
Anul fabricatiei:
1985
Anul cumpararii:
2005
Culoare:
Rosu
Km parcursi:
86000 Km
Numar inmatriculare:
B 18 DEW

Alte Dacia 1310